Verslag 4 - Reisverslag uit Isla Chiloé, Chili van Trix en Jan Borsje - WaarBenJij.nu Verslag 4 - Reisverslag uit Isla Chiloé, Chili van Trix en Jan Borsje - WaarBenJij.nu

Verslag 4

Blijf op de hoogte en volg Trix en Jan

24 Januari 2017 | Chili, Isla Chiloé

De laatste avond in Valparaiso werden we uitgenodigd bij Marcella, de zus van Paola. We zijn zeer gastvrij ontvangen met lekkere hapjes en drankjes en hebben uitvoerig gekletst over Nederland, Chili, familie, en nog veel meer zaken die bij zo’n eerste kennismaking aan bod komen.
De volgende morgen, vrijdag, zijn we vroeg vertrokken naar de Prinsendam. Ook Marcella met man en kinderen waren naar de boot gekomen. Daar stonden Roland, Paola en de kleine Estella ons al op te wachten. Na een rondleiding door het schip en wat plichtplegingen hebben we met de hele club aan boord geluncht. Na de lunch werden we moederziel alleen achtergelaten op de boot en de hele familie vertrok naar huis. Het tweede hoofdstuk gaat beginnen.
Op het moment dat ik dit schrijf is het maandagavond. We hebben inmiddels ervaren dat het een zeer luxe reis is. De maaltijden zijn werkelijk voortreffelijk. Je kunt zoveel en zo vaak eten en drinken als je maar wilt en behalve heerlijk is het ook allemaal oogstrelend om zien.
Het personeel aan boord is bijzonder vriendelijk en behulpzaam en we worden heerlijk in de watten gelegd.
Entertainment is er volop. Theatershows, films, casino, sport en spel, verschillende orkestjes en muzikanten, lezingen over de natuur en allerlei plaatsen die we gaan zien, breikransjes, computerlessen, wellness, het houdt niet op. Vervelen is er niet bij. We worden dagelijks uitvoerig geïnformeerd over het dagprogramma en er is elke dag een kleine krant met het belangrijkste nieuws.
Vrijdag avond vertrokken we naar Isla Robinson Crusoe en kwamen daar op zaterdagavond laat aan. Die avond was het meteen prijs. Een Gala avond. Dus galajurk en smoking uit de kast, opgedirkt aan het diner en als klap op de vuurpijl ook nog een avondje dansen er achteraan. Moet dat nou?
Het schip kon niet aan de wal komen maar lag een paar honderd meter uit de kust voor anker in een baai. Zondagochtend zijn we met bootjes aan wal gebracht. De schrijver van het boek over Robinson Crusoe woonde ooit op dit eiland en heeft er inspiratie opgedaan voor zijn verhaal. Nou dat is te snappen want op zo’n eiland, ongeveer 600 km uit de kust van Chili, daar ben je echt los van de wereld. Misschien iets voor Floortje? We hebben er wat gewandeld, wat gedronken en wat rond gekeken en zijn al snel met de tender teruggegaan naar de boot. Daar is tenminste van alles te beleven.
Zondagavond is het schip al vroeg vertrokken naar de volgende bestemming. Dat is ruim een dag varen dus hopen we morgen, als we wakker worden, weer land in zicht te hebben.
We komen dan aan op Isla Chiloe. En de verhalen daarover komen in het volgende verslag.

• 24 Januari 2017 - 16:47

Loes:

Fijn dat jullie het zo naar je zin hebt. Leuk om dit zo te lezen. Groeten

• 24 Januari 2017 - 17:05

John:

Wij genieten met je mee, kijken altijd al uit naar je verslagen, welke uitvoerig in de familie worden besproken.
    Groetjes en veel plezier Nel en John

• 24 Januari 2017 - 17:17

Leo En Corrie:

Nu gaat het pas goed beginnen. Wij zijn benieuwd. Wij zitten hier niet aan de culinaire hapjes maar genieten van de hollandse pot nl.: Hutspot ook lekker hoor met vrieskou en sneeuw.
    Genieten jullie maar volop.
    Hartelijk groet, Leo en Corrie

• 24 Januari 2017 - 17:22

Ad En Ans:

Hier kunnen wij niet tegen op. Maar het schaatsen gaat je neus voorbij!!!

• 24 Januari 2017 - 18:47

Ad En Trijnie De Jong:

Fijn om weer wat te horen van jullie en dat alles oké is. Zo te lezen is het wel lekker genieten op de Prinsendam. Wij hopen nog vele verslagen te lezen en wensen jullie nog veel plezier. Groetjes Ad en Trijnie

• 24 Januari 2017 - 19:02

Janita Kauffmann:

Dit is niet zo maar een snoepreisje. Wat een belevenissen allemaal weer. Ik geniet steeds weer van jullie verslagen. Ik ga vast al de verhalen missen nu er geen les meer is :(. Nog een hele fijne vakantie verder!!
    Groet, Janita

• 24 Januari 2017 - 21:56

Marja En Wim Pathuis:

Hallo Jan en Trix,
    Wat ontzettend leuk om jullie verslagen te lezen.
    Fantastisch zo'n reis, we genieten op afstand met jullie mee.
    Tot het volgende verslag maar weer.
    Heel veel plezier gewenst.

• 25 Januari 2017 - 09:50

Ria Van Elderen :

goede morgen Jan en Trix lees jullie verslag van de reis en geniet met jullie mee wens jullie nog veel plezier groetjes van ons xxxx

• 25 Januari 2017 - 16:35

Truus :

Lieve Jan en Trix.
    Heerlijk in de kou in Nederland vaar ik met jullie mee en dat is genieten. En heeft Trix haar hart op kunnen halen,heel de avond dansen

• 25 Januari 2017 - 16:47

Jos En Netty:

Lieve Trix en Jan
    Dat is genieten zeg en wat een luxe ben nu al benieuwd naar het volgende verslag.

• 26 Januari 2017 - 00:21

Annemarie:

Hoi, Jan en Trix,

Leuk om jullie verslag te lezen.
    Geniet van jullie reis.

Groetjes Jan en Annemarie