Verslag 6 - Reisverslag uit Ushuaia, Argentinië van Trix en Jan Borsje - WaarBenJij.nu Verslag 6 - Reisverslag uit Ushuaia, Argentinië van Trix en Jan Borsje - WaarBenJij.nu

Verslag 6

Blijf op de hoogte en volg Trix en Jan

30 Januari 2017 | Argentinië, Ushuaia

We hebben het gehaald. We zijn rond het eiland Kaap Hoorn gevaren en weer terug naar Ushuaia (Argentinië) waar we diep in de nacht aankwamen. De volgende morgen, zondag, zijn we met een treintje door het nationale park naar het einde van de wereld gegaan. We zitten hier onder de 55e breedtegraad.
Het park viel wat tegen en de in de prospectus geroemde waterval was niet de moeite waard. Het uitzicht over het Beaglekanaal was wel fraai. Al met al een kostbare excursie waarvan de prijs-kwaliteitverhouding niet klopte.
’s Middags zijn we in Ushuaia op souvenirjacht gegaan. Die dollars moeten toch ergens aan op. Op de boulevard hebben we daarna heerlijk een halfuurtje van de zon genoten. We treffen het want het is hier uitzonderlijk warm, zo’n 16 graden, het regent niet, ook uitzonderlijk, en nog mooier het is slechts half bewolkt. Omstandigheden die hier zelden voor komen. Zo af en toe spetterde het even en dan stond er meteen een regenboog. Roel is hier dus ook.
Terug op de Prinsendam hebben we heerlijk gedineerd, onder protest maar ook met applaus voor mijn vaardigheden, een dansje gemaakt in de Oceanbar en de avond met een dvd afgesloten.
Vandaag zijn we een dag op zee en varen richting Antarctica. Van verveling is geen sprake want er is een kompleet team van Antarcticakenners en een tweetal Australische wetenschappers die zeer interessante lezingen houden over het zuidpoolgebied, over de geschiedenis, over de dieren die boven- en onder water leven, over de voedselketen en over de bedreigingen tengevolge van klimaatverandering, overbevissing en vervuiling van de oceanen. Ze trekken volle zalen met hun interessante verhalen en hun prachtige foto’s en filmpjes. Ik heb nooit eerder vier lezingen op één dag gevolgd.
We zijn nu aangekomen in het gebied van de koude golfstroom rond de zuidpool. Windkracht 5 tot 6, temperatuur rond het vriespunt maar wel blauwe luchten met mooie witte wolken. Het schip wordt achtervolgd door Albatrossen. En nu moet het nog mooier worden. Vanavond is een gala avond en ga ik weer voor pinguïn spelen. Ik moet dan van Trix m’n smoking aan. Hetis één van de weinige opofferingen tijdens deze reis dus onderga ik het gelaten met een licht protest.
Morgenvroeg komen we aan in het Zuidpoolgebied. De batterijen van de camera zijn opgeladen en er zit een lege memorycard in. We zijn er klaar voor.
Groeten uit het koude zuiden,

Trix en Jan.

• 30 Januari 2017 - 23:47

Marja En Frits:

We zijn benieuwd naar de foto's. Spannend....

• 31 Januari 2017 - 11:51

Marinus:

Hallo Jan en Trix,

dat wordt heel goed inpakken voor jullie want het zal wel heel koud zijn.
    En handschoenen met van die afgesneden topjes, zodat je mooie foto's kan maken.
    Ik ben benieuwd naar foto's.
    Lekker er van genieten.

Hartelijke groeten van,

Coby en Marinus

• 31 Januari 2017 - 12:13

Truus:

Weer genoten van je verslag, ik vaar echt mee☺
    En dat jullie ook bij het zien van de regenboog aan Roel hebben gedacht doet me heel goed

• 31 Januari 2017 - 13:10

Hans Hulshoff:

Jan en Trix, wij genieten met jullie mee, wat zijn er toch mooie plekken op deze aardbol. We zijn benieuwd naar het volgende verhaal.

Groeten van Hans & Gerda

• 31 Januari 2017 - 14:02

Ria :

geweldig jullie ervaringen te lezen als of het een boek is ik reis zo met jullie mee groetjes van ons xxxx

• 31 Januari 2017 - 16:49

Jos En Netty:

Met gala kleding zijn jullie beslist een mooi paar! Heerlijk om de verhalen te lezen ik reis gewoon mee. Ben benieuwd naar de fotos.
    Veel plezier! Groeten Jos en Netty

• 31 Januari 2017 - 19:38

Marian En Sijbrand:

Wat een prachtige reisverslagen. Het is indrukwekkend. Ik zou er overigens veel voor over hebben om je te zien in je "smoking". Gelukkig heb je een mooie vrouw aan je zijde zodat jullie een prachtig koppel zullen vormen. Wij kijken uit naar de foto's en nieuwe verslagen

• 01 Februari 2017 - 19:15

Hans En Wil:

Zo vakantiegangers, wat maken jullie een prachtige reis! Heel bijzonder! En Trix zijn er genoeg gezellige mensen aan boord! Jullie vervelen je in ieder geval niet. Tot het volgende verslag. Liefs Hans en Wil