Verslag 11 - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Trix en Jan Borsje - WaarBenJij.nu Verslag 11 - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Trix en Jan Borsje - WaarBenJij.nu

Verslag 11

Blijf op de hoogte en volg Trix en Jan

10 Februari 2017 | Argentinië, Buenos Aires

We lagen, zoals vaker, met het schip aan een pier met heel veel containers die door trucks, kranen en kraantjes van- en aan boord van schepen worden gehesen. Als je dan uit het raam van je hut kijkt is dat toch een desillusie. Je verwacht en schitterende stad maar kijkt tegen een stapel van die ijzeren dozen aan. Na het heerlijke ontbijt, wittebrood met gerookte zalm en haring in een roomsaus, wacht Montevideo (Uruguay) op ons. We hadden geen excursie besproken dus op avontuur de stad in. Toen we de pier waren afgewandeld was Trudie, een gewiekste “dame”uit Barnveld, in onderhandeling met een taxi-chauffeur. Willen jullie niet mee vroeg ze. Ze had een scherpe prijs bedongen voor een rondrit door de stad. Delen door vier is veel goedkoper dan delen door twee was de gedachte. De chauffeur sprak vrij goed Engels en voor $ 25 pp ruim drie uur sightseeing door de stad is geen slechte deal. Wij zijn tenslotte ook Hollanders. We hebben in recordtempo drie pleinen met schitterende paleizen, standbeelden, een mausoleum en regeringsgebouwen gezien, twee museums bezocht en een tochtje langs het strand en over de boulevard gemaakt. En overal kwamen we bekenden tegen met zo’n sticker op hun kleding met het logo van de HAL. Die hadden dus wel mooi een forse prijs betaald voor hun excursie. Dat maakt je dag goed. Maar alle gekheid .......
Montevideo is een aardige schone stad. Druk, warm in deze tijd van het jaar en de moeite van het bekijken waard.
‘s Nachts voer de Prinsendam naar Buenos Aires in Argentinië. Toen de gordijnen opengingen weer containers die het uitzicht op de stad verknalden. Maar ook nu weer goed gemaakt door een voortreffelijk ontbijt.
Trix had al een paar dagen nagedacht over het inpakken van de koffers. Dat laat ik met alle plezier aan haar over. Het komt altijd goed is mijn ervaring.
Om half tien hebben we de Prinsendam vaarwel gezegd. Met de pendelbus reden we naar het begin van de pier waar onze koffers klaar stonden en door een mannetje naar de taxi werden gebracht. En een half uur later zaten we aan de koffie in het hotel. Veel te vroeg want de kamer was nog niet klaar. We hebben even de nabije omgeving verkend, geluncht in een knijpje en daarna onze kamer ingenomen. Na de middag zijn we naar het Piazza de Mayo gewandeld. Op donderdagmiddag lopen de dwaze moeders daar elke week hun rondjes om aandacht te vragen voor de 30.000 mensen die nog steeds niet teruggevonden zijn. Het zijn inmiddels oude omaatjes die als helden worden binnen gehaald en begeleidt door een flinke zingende menigte hun rondjes om het plein maken.Trix kocht er een leuk tasje met het logo van de dwaze moeders en met een vlag in de hand hebben we protestmars meegelopen. Voor veel Argentijnen nog steeds een emotionele gebeurtenis. Daarna hebben we de schitterende kathedraal bezocht, de paus komt hier vandaan, en het voormalige stadhuis dat nu het museum is waar summier de geschiedenis wordt verteld over het verloop van het koloniale tijdperk hier in Argentinië. En niet te vergeten het Casa Rosada, de ambtswoning van de president. Na een verfrissing en wat winkelen en enige plichtplegingen in het hotel (mail, whatsapp en de krant) hebben we wat gegeten in het dichtstbijzijnde restaurant en nu liggen we voor Pampus op de kamer. Het licht gaat ui....

• 10 Februari 2017 - 22:51

Lies En Gert:

Wat zien jullie veel. Een heel mooie reis merken we wel. Wat een energie hebben jullie. Geweldig. Liefs Gert en Lies.

• 10 Februari 2017 - 22:51

Frits En Marja:

Weer een mooi verslag. Argentinie het land van de Tango en met de video kom je helemaal in de stemming.
    Groetjes, Frits en Marja.

• 11 Februari 2017 - 10:51

Coen:

Ik geniet van je schrijfwijze. Misschien wel een roeping gemist. Ik krijg de indruk dat jullie veel genieten van alles. Meestal mooie dingen maar af en toe van die Rotterdamse containers. Jullie nog veel plezier weer verder.

• 11 Februari 2017 - 11:12

Aden Ans:

Wat een reis, wat een reis, geweldig. Ook complimentenvoorde verslaglegging.
    Is maar een klein vlagje Trix en die zwarte jurk zou jou ookwel staan.
    Mensen nog veel plezier. Gr. Ad en Ans

• 11 Februari 2017 - 12:04

Jos En Netty:

Wat een prachtig land ! Geweldig Jan zoals je het weergeeft en vastlegt op video en foto!
    Heel veel plezier!

• 11 Februari 2017 - 15:46

Ad En Trijnie:

Leuk die video van het dansende tango paar maar ik had nu wel verwacht om jullie zo dansende te zien want geoefend hebben jullie genoeg op de Prinsendam. Voor de rest ziet het er allemaal weer gezellig en lekker warm uit bij jullie, geniet nog even van de laatste dagen en wij wensen jullie een goeie vlucht terug naar het koude Nederland. Groetjes Ad en Trijnie