Verslag 3 - Reisverslag uit Valparaíso, Chili van Trix en Jan Borsje - WaarBenJij.nu Verslag 3 - Reisverslag uit Valparaíso, Chili van Trix en Jan Borsje - WaarBenJij.nu

Verslag 3

Blijf op de hoogte en volg Trix en Jan

19 Januari 2017 | Chili, Valparaíso

Hallo Holland,
We hebben Santiago de Chili achter ons gelaten. Roland’s schoonvader en schoonzus Marcella hebben ons afgehaald bij het hotel. Voor wie het niet weet, Roland is mijn neefje, zoon van mijn broer Wim. Hij vaart op de cruiseschepen van de HAL en is vorig jaar getrouwd met Paola, een Chileense collega.
Van Santiago naar Valparasio, de havenstad waar wij inschepen, is bijna honderd kilometer, veel verder dan we hadden ingeschat. Een prachtige rit door bergachtig gebied dat ons vaak deed denken aan Frankrijk en Italië. Onderweg hebben we geluncht op Chileense wijze. Eerst een super lekker drankje, een heerlijke mix van witte wijn met bubbel, gepureerd exotisch fruit en nog wat onduidelijke ingrediënten, en daarna gigantische hoeveelheden vlees bedoeld voor één persoon, met het advies om er samen van te eten. Er bleef genoeg over voor een derde persoon. Maar de “doggybag bag” bracht uitkomst.
We zijn bijzonder gastvrij onthaald door de familie. In de koele avond hebben we een rondleiding gehad door een oude woonwijk met smalle steile straatjes vlakbij de haven. Vooral oude vervallen huizen veelal van hout en golfplaten die bewoond worden door de armere bevolking, studenten en “kunstenaars” (of kunstenmakers). De wijk is beschilderd in bonte kleuren die samen met de vele vrolijke muurschilderingen toch een positieve levendige uitstraling hebben.
Vandaag zij we naar het noorden gereden langs de kust van Chili. Drukke stad, zandstranden met alles wat daarbij hoort en rotsachtige kusten. In de middag hebben we heerlijk geluncht in het restaurant waar Roland en Paola ruim een jaar geleden zijn getrouwd. Op de terugweg even inkopen gedaan bij de Jumbo, die is hier echter veel meer jumbo dan in Holland, en nu even fiesta. Vanavond zijn we uitgenodigd bij Marcella en morgenochtend worden we om 10.00 uur aan boord verwacht. Van Roland en Paola krijgen we dan een lunch en een rondleiding aan boord. Roland en Paola gaan daarna logeren bij haar ouders en wij vertrekken naar het koude zuiden. Hier is het voortdurend boven de 30 graden. Tot zover.
Wanneer het volgende verslag komt hangt af van de beschikbaarheid van Wifi. Dat is op zee wat lastiger (en kostbaarder), dus niet in de zorgen zitten als jullie even niets van ons horen.

• 20 Januari 2017 - 00:07

Ad En Ans:

Wij volgen in E-stilte. Trek een dikkere jas aan !!

• 20 Januari 2017 - 06:20

Hans Wolters:

Wat een fantastische reis maken jullie. Geniet er maar lekker van. Dat doen wij ook in Nieuw Zeeland.

Groetjes van Hans en Stefan Wolters.

• 20 Januari 2017 - 10:15

Netty En Teunis:

Leuk verhaal Jan, klinkt allemaal heel goed. Fijn dat alles vlotjes verloopt. Groetjes van ons ook aan Trix.

• 20 Januari 2017 - 14:05

Lies En Gert Meutgeert:

Prachtig verslag, geniet van de zee en het varen, is totaal wat anders. Veel plezier! Liefs Gert en Lies

• 20 Januari 2017 - 14:27

Marinus Aan De Wiel:

Genieten jullie er maar lekker van.
    Het mooie weer, waar ik jaloers op ben.
    Fantastisch dat we jullie reis mogen volgen, we horen wel weer wat van jullie als je wifi hebt.
    Groetjes Coby en Marinus

• 20 Januari 2017 - 18:22

Ben En Joke:

Heel veel plezier en blijven genieten van alles.
    Wat een belevenis!!
    Groetjes Ben & Joke

• 20 Januari 2017 - 18:54

Jos En Netty:

Jan en Trix! Leuk jullie te volgen. Wij genieten van de verslagen.
    Veel plezier

• 20 Januari 2017 - 19:02

Nico Koehorst:

Geniet van deze mooie reis.
    Ik vind het verslag al knap.
    Groeten,Nico

• 20 Januari 2017 - 22:25

Ad En Trijnie :

Leuk om jullie zo te volgen jullie gaan naar de kou wij zitten momenteel in een witte wereld ook koud maar met zon, geniet van al het moois wat jullie nog te zien krijgen en wij wachten geduldig af tot het volgende verslag groetjes uit Oostenrijk.

• 20 Januari 2017 - 22:28

Elly En Ton:

Zo te zien hebben jullie het geweldig! Groetjes van Elly en Ton uit het best wel koude Nederland.

• 24 Januari 2017 - 16:09

Nel Van Allphen:

Zo te lezen vermaken jullie je wel, alles gaat hier goed; dag hoor goede vaart!!