Verslag 12 - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Trix en Jan Borsje - WaarBenJij.nu Verslag 12 - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Trix en Jan Borsje - WaarBenJij.nu

Verslag 12

Blijf op de hoogte en volg Trix en Jan

13 Februari 2017 | Argentinië, Buenos Aires

Vrijdag zijn we met een bustocht door de stad gegaan om de belangrijkste plekken te zien. Langs parken, diergaarde, planetarium, botanische tuin, universiteit, ambassades, en nog veel meer belangrijke plaatsen die eigenlijk niet zo tot de verbeelding spreken. Maar je krijgt op zo’n tocht toch een aardige indruk van de stad. De belangrijkste verkeersader, zeg maar de Coolsingel van Buenos Aire,s is zeer indrukwekkend. Er zijn welgeteld 19 rijstroken waarvan 4 gereserveerd voor de stadsbussen. En daar tussenin nog 2 wandelpromenades en een perron voor de bussen. Nooit eerder heb ik zoveel verkeer bij elkaar gezien
Op meerdere plaatsen in de stad doen de straten en gebouwen je aan Parijs denken. De stad vertoont qua bouwstijlen wel enige gelijkenis met Parijs. Vooral de wijken net naast het super drukke centrum, daar wonen de welgestelden. Verder naar buiten leven de minder welvarenden.
BA heeft 2 miljoen inwoners en een uitgebreid metronet. Er is hier veel minder straatverkoop en gelukkig ook minder zwerfhonden, maar er zijn weer veel meer zwervers, daklozen en bedelaars dan in Santiago.
Onderweg werden we een paar keer losgelaten. Met name de twee stops in de wijk Boca waren fraai. Eerst zijn we gestopt bij het voetbalstadion van de Boca Juniors. Die zijn hier wereldberoemd maar mij, voetballeek, zegt het niets. Het stadion heeft wel een bijzondere vorm (zie foto). Daarna zijn we verder de wijk in gegaan. Een van oudsher arme wijk met veelkleurige gebouwen en nu een trekpleister voor toeristen. Een beetje link vanwege wat guur volk dat er rondloopt maar wel leuk om te bekijken. Je ziet er tientallen tangodansers, honderden kleuren en duizenden souvenirs.
Na de bustocht hebben we het gebied rond het hotel te voet verkend en zijn al halverwege de middag afgezakt naar de hotelkamer.
Zaterdag, onze derde dag in BA zijn we op avontuur gegaan. Nadat we een aantal bezienswaardigheden op de kaart van de stad hadden ingetekend zijn we met de metro naar het museum van Evita Peron gegaan en daarna te voet naar de begraafplaats waar ze ligt. We hebben wat gerust in de botanische tuinen en een poosje mensjes gekeken. De terugweg deels te voet en deels met de metro gaf een mooi beeld van de stad. Er zijn best veel parken en mooie wijken maar hier en daar straalt de armoe er af. Na het diner hebben we in een mooi theater een wervelende tango show bijgewoond. En toen was de dag vol.
Vandaag, Zondag regent het. Net te hard om er op uit te trekken. Het is maar één bui, maar hij is vanmorgen vroeg begonnen en aan het einde van de middag nog niet gestopt. De stad is leeg. We zijn maar in het hotel gebleven. We lezen wat, spelen een kaartspel en komen een beetje tot rust. Morgen, de laatste dag, willen we nog een paar plekken bezoeken en dan vliegen we dinsdag naar huis. Ik zal proberen wat meer foto’s aan dit verslag te koppelen maar het kan zijn dat de trage wifi verbinding in het hotel dat niet toelaat.
PS er zijn een stel mooie foto te zien in het overzicht

• 13 Februari 2017 - 10:49

Corrie En Leo:

Hallo vakantiegngers,
    Wat jullie deze vakantie allemaal meemaken is denk ik onbeschrijfelijk als je dat niet met eigen ogen gezien en ontdekt hebt.
    Het is al meer geschreven maar Jan wat een smeuïg reisverslag zeg.
    Een bui van een dag, het eten aan boord ja noem op, je krijg als reisverslaglezer zelf trek.
    Jou zei het niet veel om het stadion te zien maar ik als voetballiefhebber vond de foto's erg mooi er komen heel wat goede voetballers vandaan die hun kunsten in Europa hebben vertoond.
    Verder de groeten van ons en een hele goede terugreis toegewenst. Groet Leo en Corrie

• 13 Februari 2017 - 13:30

Ernst:

Hoi Jan en Trix,
    Dinsdag al terug? Wat een mooie, indrukwekkende reis. Leuk om de komend jaren op terug te kijken. Goede terugreis.
    Ernst

• 13 Februari 2017 - 14:07

Hans Wolters:

Dit is echt een fantastische reis. Wat hebben jullie veel moois gezien en leuke dingen beleefd.
    Boca Juniors is een hele bekende club in Argentinië en speelt daar nog steeds een grote rol.

In Dubai zag ik autowegen met twee maal zes rijstroken, waarbij het verkeer nog vast kwam te staan, maar negentien rijbanen......

Jullie zullen best veel foto's gemaakt hebben. Sterkte met het samenstellen van jullie fotoalbum(s). Wat rest zijn de mooie herinneringen. Die kunnen ze jullie nooit afnemen.

Ik wens jullie een goede vlucht terug naar huis en sterkte met het koude weer in Nederland.

Groetjes,
    Hans Wolters

• 13 Februari 2017 - 16:26

Ria :

geweldig allemaal wens jullie een goede vlucht naar huis

• 13 Februari 2017 - 18:37

Jos En Netty:

Hallo Jan en Trix! wat een geweldige reis was dit die wij mochten volgen met interesante informatie en mooie foto's. Wij wensen jullie een goede reis terug . Zot ziens

• 13 Februari 2017 - 20:00

Marian En Sijbrand:

Hallo wereldreizigers, We hebben genoten van jullie verslagen en foto's. Deze ervaring nemen ze je nooit meer af. Wij wensen jullie een goede veilig reis terug naar Nederland. En voor Jan, haal de ski's maar uit het vet!!!!

• 13 Februari 2017 - 22:39

Annemarie Zeeuw:

hoi Jan en Trix,

Geweldige fotoos en heel leuk dat we jullie op deze manier konden volgen.
    Goede reis!

Jan en Annemarie

• 14 Februari 2017 - 12:24

Ad En Ans:

Goede thuisreis !! Niet huilen.